Reklamation

Är varan felaktig eller trasig när du mottagit den kontaktar du oss direkt efter att felet upptäckts.
Skicka en bild på den trasiga varan till ljusexperten@ljusexperten.se.

Reklamationer till webbshop:
1. Anmäl din reklamation, sänd en bild till ljusexperten@ljusexperten.se och få en returblankett och
returfraktsedel som du skriver ut.
2. Fyll i blanketten fullständigt. Glöm inte att fylla i orsak till retur.
3. Packa din vara i originalförpackning, ordentligt återsluten.
4. Klistra på returfraktsedeln
5. Skicka din vara med orderbekräftelse och returblankett. Enkelt och smidigt.
6. Vänta på att vi godkänner din reklamation, vi hanterar den så fort som möjligt

LjusExperten ansvarar för att åtgärda felet genom att reparera, lämna en ny vara eller betala tillbaka kostnaden
för varan.

Om LjusExperten konstaterar att varan var trasig när du mottog den återbetalas beloppet med samma betalsätt
som du använde när du köpte varan. Återbetalningen skall ske inom 30 dagar från det att reklamationen är godkänd.
Maila ljusexperten@ljusexperten.se för att få en returblankett, fyll i att du vill göra reklamation och om du
vill ha en ny vara eller pengar tillbaka. Sedan skickar du varan till nedan adress:

LjusExperten Sweden AB
Viareds ind.omr
Viaredsvägen 32 Port 5
504 64 Borås

Reklamationer i fysisk butik
Eftersom att det kan förekomma skillnader vad det gäller sortiment, och kassasystem
i våra butiker kan du endast reklamera din vara i samma butik som du har köpt eller
hämtat ut din vara i.