Vanliga frågor och svar

Lagervara 3–5 arbetsdagar
Ej lagervara 7–15 arbetsdagar

 

Vid eventuella ändringar kontaktar vi dig via mail.

Vi levererar med PostNord till valt utlämningsställe.

Självklart, klicka hem, betala via Klarna och välj vilken butik du vill hämta i. Enkelt och smidigt och dessutom fraktfritt.

Eftersom alla våra butiker är fristående och egna kan det skilja sig i sortiment.

Maila oss på [email protected] så sänder vi dig en retursedel som du skriver ut och klistrar på din paket. Du står för returfrakten. Läs mer här.

Nej det kan du inte. Kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig att byta/returnera din vara.

Då kontaktar du oss på [email protected] så fort som möjligt. Skicka en bild på din trasiga vara, vi behandlar din reklamation och skickar en returfraktsedel som du använder. Vid reklamationer krediterar vi dig för returfrakten.
Läs mer här.

Det beror på vilken lampa det handlar om. Vi försöker vara tydliga att skriva ut i produktbeskrivningen om det ingår eller inte.

Det är inte alltid lätt att veta det, men vi försöker skriva ut i produktinformationen vilken sockel som just din lampa har och hur många ljuskällor som behövs.

Du betalar enkelt med Klarnas olika betalningsalternativ.

Alla våra paket till utlämningsställe är spårbara så du enkelt kan ha koll på vart det är. Har du varken mottagit paketet eller en avi – kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig!

Hinner din faktura att förfalla innan vi har behandlat din retur skall du betala din faktura. Vi kommer kreditera dig så fort vi hunnit behandla din retur.
Klarna hanterar framöver alla frågor kring din faktura.

Vi har 14 dagars öppet köp och ångerrätt på webben och i våra butiker.

Både LED-lampan och Lågenergilampan har en energibesparing på ca 80%.
Halogenlampan sparar upp till 30%.

Kontakta då din närmsta butik så finns det chans att de har den på lager eller kan beställa hem den till dig.

https://ljusexperten.se/butiker/

Det kan vara så att din order skickas som delleverans då många av våra artiklar skickas direkt från leverantör. Du kommer då få flera aviseringar för att hämta din order.

Alla frågor så som returer, byten, reklamationer mm kontaktar du oss på [email protected]

Då kommer din order att skickas i retur till oss efter 7 dagar på ombud. När vi har hanterat din order kommer vi att ta ut en kostnad på 250kr för ej uthämtad order.

Kontakta då oss på [email protected] eller din närmsta butik för hjälp. Det är stor hans att vi kan hjälpa dig med reservdelar och reservglas till din lampa.