REKLAMATION FÖR LJUSEXPERTEN.SE 

Reklamation
Är varan felaktig eller trasig när du mottagit kontaktar du oss direkt efter att felet upptäckts,
på ljusexperten@ljusexperten.se. Sänd oss en bild på den trasiga varan så kommer vi göra en bedömning
om det går att reparera din vara eller om vi sänder dig en ny. Eftersom vi har reservdelar till många
av våra produkter kommer vi i första hand att försöka reparera din vara genom att skicka dig en reservdel.

Gör så här:

1. Anmäl din reklamation, och sänd en bild till ljusexperten@ljusexperten.se och få en returblankett som du skriver ut.
2. Fyll i blanketten fullständigt. Glöm inte att fylla i orsak till retur.
3. Packa din vara i originalförpackning, ordentligt återsluten.
4. Skicka din vara med orderbekräftelse och returblankett. Enkelt och smidigt.
5. Vänta på att vi godkänner din reklamation, vi hanterar den så fort som möjligt

LjusExperten ansvarar för att åtgärda felet genom att reparera,lämna en ny vara eller betala tillbaka kostnaden
för varan + returkostnad.

Om LjusExperten konstaterar att vara var trasig när du mottagit den återbetalas beloppet med samma betalsätt
som du använde när du köpte varan.Återbetalningen skall ske inom 30 dagar från det att reklamationen är godkänd.
Maila ljusexperten@ljusexperten.se för att få en returblankett, fyll i att du vill göra reklamation och om du
vill ha en ny vara eller pengar tillbaka. Sedan skickar du varan till nedan adress:

LjusExperten Sweden AB
Viareds ind.omr
Viaredsvägen 32 Port 5
504 64 Borås

REKLAMATION AV VAROR KÖPTA I FYSISK BUTIK 

OBSERVERA! 

Reklamation av varor köpta i butik
Eftersom att det kan förekomma skillnader både vad det gäller sortiment och utbud i
våra butiker kan du endast reklamera din vara i samma butik som du har köpt den i.